Prom night..*

by Maxime_Morel

Promnight

Met de feestdagen in het verschiet, is ook de tijd voor de galabals weer gearriveerd. Deze week alleen al kreeg ik 2 twee keer de vraag of ik enkele vrienden wou vergezellen. I like to play dress up, so of course I told them: YES! Natuurlijk is het bepalen van je outfit de moeilijkste vraag in aanloop naar het event. Net zoals voor oudejaarsavond, ligt mijn outfit al enkele dagen vooraf vast. Jammer genoeg kan je niet voor elk bal een andere jurk kopen. Jammer genoeg leven we nu eenmaal niet aan the Upper East Side, waar we elke week een ander prom of charity event hebben of waar we al genoeg naam en faam hebben gemaakt om jurken van bekende ontwerpers te kunnen lenen.

Deze week heb ik twee look of the weeks geselecteerd, die ik zelf graag op mijn prom zou dragen. Bij het selecteren van je outfit is het belangrijk na te denken over je ‘look’ maar ook over het ‘comfort’. Zo zijn high heels echt FABULOUS, maar zie je jezelf er echt al heel de nacht op dansen? I didn’t think so… In mijn ogen zit het zo: kies je voor een korte jurk, ga voor hoge hakken met ‘platform’. Je benen lijken automatisch langer en slanker, maar door het ‘platform’ verkleint de hak, dus loop je automatisch al minder kans op pijnlijke voeten. And who doesn’t like a short sexy dress with high heels?

Als je al groot van gestalte bent, kan je ook opteren voor een lange jurk. Toch zijn ook hier hakken belangrijk, maar ze hoeven niet zo extreem hoog te zijn. Indien je 1m80 bent, kan je zelfs gemakkelijke “cowboyboots” onder je jurk dragen. Geef nu toe: Als je zo’n jurk draagt, let er toch niemand op je schoenen!?

The casual bling moet natuurlijk ook toegevoegd worden. But don’t overdo it! 1 paar grote oorringen en een armband/ring of 1 grote ketting met 1 grote ring. Indien je ALLES met elkaar combineert ga je uiteindelijk op een kerstboom lijken and who wants that?

Anyway, get inspired, look amazing but most of all: HAVE FUN!

xo

M.

