Once a lover, always a lover..*

by Maxime_Morel

Het MAS (ofwel het Museum aan de Stroom) in Antwerpen is EIN-DE-LIJK AF! En na al die jaren verdient deze nieuwe bezienswaardigheid (en nu al een vaste waarde) zeker een prachtig en spetterend openingsweekend! Bezoekers kunnen het museum dit weekend gratis bezoeken en genieten van het panoramazicht. Verder zijn er ook tal van randactiviteiten georganiseerd door andere, al dan niet, bekende instellingen. Het spreekt voor zich (chauvinistisch als een Antwerpenaar is) dat die organisaties ook in Antwerpen gesitueerd zijn. Velen van hen liggen slechts op een boogscheut van het MAS. Zo ook het Koninklijk Ballet van Vlaanderen.

Je weet het of je weet het niet, maar ik heb jarenlang (14 jaar om precies te zijn) gedanst. Klassiek, modern, hiphop, jazz,… alles heb ik wel eens uitgetest of zelfs intensief beoefend.. Tot 10u per week. En toen kon ik het niet meer combineren met mijn studies. Gevolg: Ik kon niet kiezen welke discipline ik zeker wél nog wou blijven doen, want ik vond ze allemaal leuk! En om de bluts met de bijl te nemen, ben ik dan maar gestopt met alles.. Spijt heb ik tot op de dag van vandaag nog steeds, maar mijn liefde voor dans is er nog steeds.

Toen we te horen kregen dat onze school reportages zou maken in opdracht van het MAS, was ik er dan ook als de kippen bij om de Flashmob van het KBvV te filmen. Dit is het resultaat…

De New York Times mag de nieuwe trekpleister dan misschien vergelijken met Tetris-blokken (en ergens zie ik die vergelijking ook wel), maar toch ben ik een fan. Niet zozeer van het Museum zelf, maar wel van wat het bijbrengt aan het “Eilandje”. Jaren geleden nog een compleet verloederde buurt en nu mag een toerist, een echte Antwerpenaar of zelfs elke Belg, deze plek in Antwerpen niet gemist hebben.

