Ain’t no mountain high enough..!!*

by Maxime_Morel

De examens zijn voorbij, de sneeuw is gesmolten, de koopjesjagers worden alleen maar gekker (de solden lopen ten einde) en de winkelmeisjes beginnen ondertussen de nieuwe collecties al in de rekken te hangen. Het is dus hoog tijd om het land te ontvluchten en niet alleen om je portemonnee te sparen (geef toe: nieuwe zomercollecties zijn altijd VEEL aantrekkelijker dan de grauwgrijze wintercollecties die we de afgelopen maanden zijn beu gezien). Gelukkig ligt er in Frankrijk, Oostenrijk, Duitsland, Zwitserland en Italie nog genoeg sneeuw om een weekje de latten te kunnen aanbinden! Jaarlijks minstens een weekje skiën, het is één van de dingen waar ik gewoonweg NOOD aan heb!

Vorig schooljaar kreeg ik de “geweldig leuke” melding, dat skiën er voor mij dit jaar niet zou inzitten. Mijn stage loopt door tijdens de krokusvakantie en Pasen valt dit jaar erg laat, dus de sneeuwkwaliteit is nihil. Verder zouden we de week na onze examens een feedback- en evaluatieweek hebben. Gewoon GEEN skivakantie voor mij! En net toen ik me erbij neergelegd had, kreeg ik de heugelijke melding dat we slechts één dag naar school moesten komen. Meteen alle websites beginnen afzoeken en binnen 2 dagen tijd een skivakantie geboekt. THANK GOD! Want zeg nu zelf: Wat is er heerlijker dan een week skiën na die saaie en vermoeiende examenweken?

Elk jaar een nieuw skipak kopen doe ik jammer genoeg niet. Je zit al snel aan 300-500 euro voor een outfit die je slechts één à twee weken per jaar draagt. Dan geef ik liever mijn geld uit aan zomerjurkjes, high heels en sunglasses. Maar dat wil niet zeggen dat ik “stijl” op de skipiste minder belangrijk vind. Ok, toegegeven, erg elegant zijn de outfits meestal niet, maar vaak des te kleurrijker! In het dagelijkse leven draag ik nooit gekke mutsen of prints, maar des te meer op de piste! Mijn skivest is met roze, bruine, witte en oranje “zebra”-strepen, maar uit al de 2010-2011 collecties, is dit mijn favoriete outfit.. (speciaal voor jullie samengesteld)

Vest (Roxy, € 175) - Witte broek (Roxy, €149) - Roze broek (Roxy, €129) - Goggle (Oakley, €149) - Trui (Sweater, $60) - Moon Boots (€ 156)

Bright colours, dat zijn de kernwoorden voor op de piste. Niet alleen is het goed voor je veiligheid (Wie ziet je nu niet aankomen in een roze broek en een bolletjes vest?!), maar je wordt er ook gewoon vrolijk van. Althans ik toch. Wie schiet nu niet in de lach als je iemand met een narrenmuts voorbij ziet “razen”?!

I admit, mijn “kleurenregel” geldt ook voor mannen. Ik hou van mannen die durven (en dan heb ik het niet over tricks). Draag je een felle broek of een jas met een toffe print? Je zal waarschijnlijk snel de aandacht trekken. Iemand die voor je staat aan te schuiven in een felle outfit lijkt automatisch toffer dan iemand met een zwarte vest en een grijze broek. Daarom heb ik ook eens een “Must-have for boys” samengesteld. Ik zou zeggen: Get inspired en wie weet ontmoet je wel de ware op de skipiste (Wat zou het toch romantisch zijn! 😉 )

 

 

Jas & broek (Rossignol) - Handschoenen (Salomon) - Trui (Quicksilver, $79) - Muts (Salomon) - Bril (Rossignol) - T-shirt (Abercrombie, €30)

Dé must-have is toch echt wel een Abercrombie-shirt of -trui! Elke man met een Abercrombie-item toont aan dat hij stijl heeft en straalt tegelijkertijd die sportieve klasse uit. Abercrombie is HOT and it makes (als je het nog niet bent) you HOT aswell!

xo

M.

