New month, new meanings…

by Maxime_Morel

November heeft zijn intrede gemaakt. Dit betekent vakantie, naar het kerkhof om de overledenen te herdenken, de start van de winterkou, donker, grijs en grauw weer, en bijna het einde van het jaar! (Dus op zoek naar die perfecte New Year’s Eve outfit!)  Maar een nieuwe maand betekent ook een hoop nieuwe edities van fashionmagazines! Zo ook van Vogue…

In this months issue… De metamorfose van Anne Hathaway. Niet dat deze prachtige actrice gere-styled wordt, maar ze wordt als het ware getransformeerd in een hedendaagse Audrey Hepburn. Ik moet toegeven: het resultaat is verbluffend! Zelf was ik altijd al een fan van Anne. Ze komt always casual chic of gewoon chic voor de dag, waar of wanneer ze ook gefotografeerd wordt. Ze is niet die typische beauty en heeft haar “mankementen” (zo is ze geen size 0 (al vind ik dat persoonlijk een pluspunt ipv een minpunt)). Haar prachtige grote ogen en haar “beautiful bone-structure” komt perfect tot uiting op de foto’s die Mario Testino genomen heeft. Door het kapsel, de kledij, de make-up en zichzelf straalt ze diezelfde “glam” uit die Audrey Hepburn ook altijd over zich had..

Breakfast at Tiffany's?

!

As you see I really like Mario Testino. Zo heeft hij ook prachtige foto’s genomen van Blake Lively voor het Juni-nummer. En ipv haar af te beelden als  de glamourgirl die ze speelt in Gossip Girl, koos hij voor haar California roots. Het resultaat: prachtige beach foto’s! You can really see the “surf”-girl in Blake…

Blake Lively - Cover June 2010

California girls they're undeniable

Soms ben ik eigenlijk meer een fan van Mario Testino’s foto’s dan van Vogue. Vlak voor mijn vertrek in September naar the Big Apple zag ik voor de zoveelste keer de film: The September Issue. Vorig jaar kocht ik het “October issue”, dus nu MOEST ik Vogue’s september nummer hebben. En eerlijk gezegd: ik was teleurgesteld. In de documentaire (over het nummer in 2007) lijkt het alsof er ENORM veel werk in het magazine kruipt. De verschillende shoots over heel de wereld, de verschillende artikels die geschreven moeten worden,… Dit nummer mag dan weliswaar dunner zijn dan THE september issue uit 2007, toch bedroeg het nog steeds 726 pagina’s. Je denkt dus verschillende artikels, interviews, spreads,… te kunnen lezen. Als er 10 artikels in het magazine stonden, dan is het veel. Eveneens ontbraken er de verschillende fotoshoots. Het enige wat ik leek te zien waren de mode-campagnes van de merken zelf. Pure reclame dus. Op zich stoort het me niet dat je al die prachtige foto’s voorgeschoteld krijgt en al zeker niet wanneer ik enkele modellen effectief herkende van op de castings, maar is het dan effectief dat aantal dollars waard?

Op zich is Vogue’s site dan veel beter. Je krijgt verschillende artikels voorgeschoteld, hebt een ruime keuze in wat je eigenlijk wil lezen en kan ook nog steeds modeshowverslagen e.d. bekijken. Zowel de kritieken als de foto’s komen aan bod..

Mijn droom is nog altijd om ooit voor Vogue (misschien nog liever voor Vogue.com) te werken of alleszinds zeker voor een modemagazine, maar hopelijk krijg ik dan ook effectief de kans om dingen schrijven… But I’ll keep on buying it.. Even if it’s just for Mario Testino’s pictures.

