My trip to London…

by Maxime_Morel

Het is vakantie dus dat betekent: relax, geen school, genieten en… citytrip! Met een vriendin ben ik 3 dagen naar Londen geweest. Sinds een uurtje ben ik terug en ik MOET natuurlijk mijn verhalen met jullie delen!

Ik was nog nooit in Londen geweest en daardoor wist ik dus ook niet goed wat ik van de stad moest verwachten. Ik dacht dat ik het wel zou kunnen vergelijken met Parijs, maar niets is minder waar. Londen is een stad die echt leeft, waar je enorm goed kan shoppen en waar mensen hun humeur erg afhankelijk is van het weer. Parijs moet je doen voor de bezienswaardigheden en de gezelligheid. Beide steden hebben dus elk aparte troeven.

Wat ik gezien heb in Londen? Om kort te antwoorden: alle toeristische trekpleisters. Houses of Parliament, Big Ben, Westminster Abbey, Piccadilly circus, Oxford Circus, Oxford Street, St. Paul’s Cathedral, the Thames, Tower of London, Towerbridge, Shakespeare’s Globe Theatre, London Eye,… Omdat we woensdag slecht weer hadden, wilden we echt wel binnen gaan in Westminster Abbey, maar 12£ inkom vonden we toch net iéts te veel. St. Paul’s Cathedral hebben we wél bezocht. En als ik iets wil aanraden is het dat wel. Zo’n lichte, mooie, sprookjesachtige kerk kom je zelden tegen.


St. Paul's Cathedral

In mijn rijtje van bezienswaardigheden staan natuurlijk ook de winkelstraten. Wil je shoppen? Doe Oxfordstreet! Alle winkels van de bekende ketens als H&M tot de exclusievere winkels als Selfridge & co kan je er vinden. Selfridges MOET je echt doen! Het was het enige plekje in Londen dat ik iets of wat kon vergelijken met New York, want dat blijft toch echt de maatstaf (sorry ik kan er zelf ook niet aan doen…). Selfridges heeft dure merken als Armani en Matthew Williamson, maar ook goedkopere lijnen als Oasis. Ik had nog nooit van Oasis gehoord, maar de collectie is echt de moeite waard. Zelf heb ik er alvast een jurkje voor mijn bdayparty gekocht (foto komt nog…). Selfridges is het Bloomingdales in combinatie met Macy’s van New York. Pracht en praal alom…

Selfridges

Naast Selfridges is Abercrombie ook zeker een bezoekje waard. Zoek er naar, want de winkel ligt verscholen in een zijstraat van Regent Street. Het lijkt niet op een winkel, maar eerder op een oud huis met pilaren. De store is niet zo indrukwekkend als die in New York, maar de mensen (vooral de boys) die er werken kunnen zeker aan de Amerikanen typen! We hebben er dik twee uur binnen gezeten, maar met al dat moois om naar te kijken, is dat zeker geen zware opgave…

xoxo

