Volt zorgt voor spanning!

by Maxime_Morel

Op woensdag 18 februari 2009 ging klas 1 Jou B naar de studio’s van de VRT om een opname bij te wonen van het programma VOLT. Ook ik was er bij. Met verschillende wagens reden we naar Brussel. De ene auto arriveerde al wat sneller dan de andere en sommigen kwamen zelfs terecht bij het atomium of in de “hoerenbuurt”. Uiteindelijk kwam iedereen op tijd aan en konden de opnames beginnen.

Ieder van ons kreeg een plaats toegewezen in het publiek. Slechts een paar van de leerlingen kwamen in beeld. In deze aflevering ging het over verschillende onderwerpen.

  1. Kernenergie
  2. bejaarden die eenzaam zijn
  3. Slapen voor de schoolpoort om je kind in te kunnen schrijven
  4. De Volt-reclametest: Werkt de Babyliss straightner echt zo goed of is het flauwekul?

Vooral punt 3 zorgde voor spanning. De twee mensen die kwamen debateren was Sofie, een moeder, en minister van Onderwijs Vandenbroucke. Deze laatste haalde bij velen onder ons het bloed van onder de nagels. Hij gaf Sofie amper tijd om haar probleem uit te leggen. Het leek alsof hij enkel zijn programma kwam afwerken: “Kijk maar wat ik de afgelopen jaren allemaal gepresteerd heb en daarom moet u opnieuw voor mij stemmen!”

Na afloop kwam Kobe Ilsen, oud-student van de Plantijn Hogeschool, nog even een babbeltje slaan met de leerlingen en zijn oud-leerkrachten. Het was een heel sympathieke jongeman en het was interessant om te horen wat hij goed en slecht vond aan de aflevering.

Omdat het de eerste keer was dat ik in een opnamestudio kwam, vond ik het bedrijfsbezoek enorm interessant. Televisie als altijd al een grote interesse van mij geweest en het feit dat ik het nu van dichtbij kon meemaken was heel tof. Een live-programma zou echter niets voor mij zijn. Hiervoor ben ik niet stressbestendig genoeg. Maar misschien leer ik dit nog in de komende jaren die me nog wachten…

